B LXIV / 2011
  1. Maria Dudzikowa :
    Dlaczego problematyzowanie problemów?
    WprowadzenieWhy problematise problems? Introduction
  2. Sylwia Jaskulska :
    Mapa problemów.
    Map of problems
  3. Inetta Nowosad :
    O potrzebie integralnego podejścia do zmian w edukacji szkolnej. Od zmian w szkole do zmiany szkoły
    From changes in school to the change of school. On the need of integral approach to changes in education
  4. Dorota Klus-Stańska :
    Dlaczego szkolna kultura dydaktyczna się nie zmienia.
    Why is school teaching culture not changing?
  5. Maria Groenwald :
    Wpływ procesów endogenicznych i egzogenicznych na edukację. Przypadek egzaminów szkolnych.
    Impact of endogenous and exogenous processes on education. The case of school examinations
  6. Joanna Szewczyk-Kowalczyk :
    Mistyfikacja codzienności szkolnej, czyli refleksji kilka o common sense szkoły.
    Mystification of everyday life at school, or school of common sense
  7. Krzysztof Jaworski :
    Między realnością a pozorem – spojrzenie na ewaluację zewnętrzną szkoły
    Between reality and appearance - the look at external evaluation of school
  8. Marek Mendel :
    Badania (badacz) w szkole – potrzeba, nobilitacja czy zachwianie równowagi (dobrego samopoczucia badacza i szkoły)?
    Research (researcher) at school - need, honour or upsetting the balance (of the well-being of the researcher and school)
  9. Ewa Lubina :
    Szkoła pod presją mody na kształcenie zdalne – co z tego wynika?
    The school under the pressure of e-learning - what results from it?
  10. Alicja Korzeniecka-Bondar :
    Czas na pozór…
    Seemingly valuable time
  11. Sylwia Jaskulska :
    Ocenianie zachowania na stopień w szkole. Między polem szkoły a ministerialnym.
    Marking behaviour at school. Between the field of a school and the ministry
  12. Karina Knasiecka-Falbierska :
    Wyścig szczurów (rzecz o segregacji w szkole)
    The rat race (The thing about school segregation?)
  13. Renata Wawrzyniak-Beszterda :
    Zmiana strukturalna czy organizacyjna? Głos w sprawie zmarnowanej szansy
    Structural or organizational change? A voice in the case of dissipated chance
  14. Anna Wiłkomirska :
    Awans zawodowy nauczycieli – „brzydkie kaczątko” reformy edukacji
    The teachers’ professional promotion - “ugly duckling” of education system reform
  15. Agnieszka Nowak-Łojewska :
    Nauczyciel „konserwa”(?) – odporny na zmianę relikt w skansenowej szkole.
    A ”stick-in-the-mud” teacher - a relic in antiquated school resistant to changes
  16. Ewa Bochno :
    Zaufanie jako kłopotliwe zobowiązanie nauczyciela? Pytanie z autorytetem w tle
    Trust as an embarrassing obligation of a teacher. Based on an authority figure
  17. Marzena Nowicka :
    Zgoda na opór dzieci jako obszar potencjalnej zmiany w klasach początkowych
    Consent to children’s resistance as the area of a potential change in early school education
  18. Monika Wiśniewska-Kin :
    Z obawy przed zmianą – o konstytuowaniu podstawowych pojęć wyznaczających sens życia w podręczniku i myśleniu dzieci
    The existential concepts in children’s thinking and school textbooks
  19. Magdalena Grochowalska :
    Przekonania nauczycieli na temat sposobów działania w zmieniającej się edukacji wczesnoszkolnej raport z badań.
    Teachers’ beliefs related to the methods of operation in the changing early school education. Report on investigations
  20. Agnieszka Sojka, Małgorzata Tulik-Hamelak :
    Nauczyciel między misją a realizacją programu
    A teacher between a mission and a programme realization
  21. Bożena Tołwińska :
    Proaktywność i synergia w kulturze szkoły
    Proactivity and synergy in school culture
  22. Elżbieta Płóciennik :
    Mistyfikacja działań innowacyjnych na przykładzie łódzkich nauczycieli przedszkoli
    Mystification of innovative actions - cases in Lodz
  23. Małgorzata Makiewicz :
    Matematyka – nasza niedostrzegalna kultura
    Mathematics - our indiscernible culture